• 昨夜から気温が下がっている。薄手のフリースを装備した。
  • 風が強い時は心強いが、日が差してくるとわたしを苦しめるフリースちゃんはどんな属性なんだよ(挨拶)。
  • 投稿先のへんしうぶからこんなメールが入電した。

Dear Dr. baja
Your paper has been considered by one independent referee and by a member of the Editorial Board of the Journal of Voice actors. Although the work was considered to be interesting, several substantive points have been raised during the review process such that we are not able to accept your article for publication in its present form. We would be willing to consider a revised version of the paper.
(意訳: ジャッジメントですの!! baja博士。貴方は、レベル0の無能力者の割にはなかなかやりましたわ。幻想殺し(イマジンブレイカー)とやらは侮れませんのね。ただし! 常盤台の超電磁砲(レールガン)とやりあうなんて100万年早いですの! 出直しを要求しますわ!!)

  • はいはい、ちうわけで論文がリバイスに引っかかりました。これで、リバイス返し状態が2本。ちゃっちゃっと追加実験して、とっとと突っ返したいのぅ。
  • 今回の論文は4連敗してから拾われました。少しは自信が戻ってきたような気がします。